Tanten med bilen.


Jag har kommit hem från mitt uppdrag nyligt, och det var riktigt mysigt idag. Kylan bet i kinderna, och det var värsta winter wonderland i skogen. Den röda fina och jag har aldrig haft det så fint! Mamma hämtade mig, och hon svängde förbi Ica för att handla lite. Det var fullproppat på parkeringen när vi kom dit, och vi ställde oss framför en bil - för tanten höll på att packa in grejer i bagaget, så vi förstod att hon skulle åka = ledig parkeringsplats. 

Hon stod där och packade i 3 minuter, "ja nu åker hon väl..." sa mamma, men nae... Tanten tar på sig sina vantar och går runt bilen, smeker alla rutor för att få bort några snöflingor. "Nu måste hon ju vara klar..." sa jag och suckade... NEJ vet ni vad hon gör? Hon tar fram en sopborste från baksätet och börjar sopa hela bilen, det ligger ett ½ cm snölager på taket. Irritationen var ganska hög. När hon äntligen smekt färdigt sin bil, sopade hon sina skor omsorgsfullt innan hon sakta satte sig i bilen och backade ut. Då hade jag och mamma hunnit parkera på ett annat ställe redan. Orka! 





Kommentarer
Postat av: Petra

Fan vad bra du skriver!!! :D

2011-12-29 @ 17:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0